Gebruikersvoorwaarden mobiele applicatie Connect Me Now van:
Stichting Connect Me Now
Cantatestraat 16
6842 DG Arnhem
Inschrijfnummer K.v.K.: 91259819
Artikel 1: Applicatie Connect Me Now
1. Onze mobiele applicatie Connect Me Now (“Connect Me Now”) hebben wij gemaakt voor jonge mensen
met niet-aangeboren hersenletsel en hun naasten. Via Connect Me Now kun jij - bijvoorbeeld - contact
hebben met lotgenoten of informatie lezen die voor jou interessant is.
2. Wil je (eerst) meer uitleg of informatie over Connect Me Now? Kijk dan op onze website
www.connectmenow.nl.
Artikel 2: Wanneer gelden deze gebruikersvoorwaarden?
1. Deze gebruikersvoorwaarden geven regels voor het gebruiken van Connect Me Now. Je vindt in deze
gebruikersvoorwaarden jouw rechten en plichten. Daarnaast staan in de gebruikersvoorwaarden de
rechten en plichten die wij hebben als jij Connect Me Now gebruikt.
2. Voordat jij Connect Me Now kunt gebruiken, moet jij akkoord gaan met deze gebruikersvoorwaarden. Dit
doe je door het hiervoor bedoelde vakje aan te vinken bij jouw registratie.
3. Blijkt een artikel of een deel van een artikel uit deze gebruikersvoorwaarden niet geldig te zijn? Of vindt
een rechter dat wij een artikel niet mogen gebruiken? Dan blijven de andere artikelen van deze
gebruikersvoorwaarden wel gewoon gelden.
4. Bij een verschil tussen deze gebruikersvoorwaarden en een vertaling hiervan, geldt de Nederlandse
tekst.
Artikel 3: Hoe kun je Connect Me Now gaan gebruiken? - registreren en account
1. Je moet minimaal 18 jaar oud zijn om Connect Me Now te mogen gebruiken.
2. Je kunt de applicatie downloaden via onze website of in de App Store/Google Play op je mobiele
telefoon. Om Connect Me Now te kunnen gebruiken moet jij je daarbij registreren en een persoonlijk
account aanmaken. Je vult de gevraagde persoonlijke gegevens in (bijvoorbeeld jouw naam en e-
mailadres) en kiest een eigen gebruikersnaam en wachtwoord.
3. Alle informatie die je bij het aanmaken van het account aan ons geeft, moet kloppen en volledig zijn.
Ook moeten jouw gegevens actueel zijn. Veranderen jouw gegevens, bijvoorbeeld jouw e-mailadres? Pas
dan de informatie in jouw account ook aan.
4. Je mag alleen een account aanmaken voor jezelf.
5. Jouw inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) zijn geheim. Je bent verantwoordelijk voor het
bewaren en geheimhouden van deze inloggegevens.
6. Je mag jouw account en inloggegevens ook alleen zelf gebruiken. Je mag jouw account en
inloggegevens dus niet verkopen, uitlenen of door iemand anders laten gebruiken.
7. Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor het gebruik van jouw account en jouw inloggegevens. Wat
betekent dit? Bijvoorbeeld dat jij verantwoordelijk bent voor de gevolgen als toch iemand anders jouw
account gebruikt. Je bent niet verantwoordelijk als jou niets te verwijten valt.
8. Merk je dat iemand anders jouw account gebruikt of dit probeert? Meld dit dan zo snel mogelijk aan ons.
9. Je mag ook niet het account en de inloggegevens van een ander gebruiken of proberen te krijgen.
10. Let op! We mogen jouw account blokkeren als:
Concept Juresta 19-09-2023
a. wij merken dat je toch jonger bent dan 18 jaar;
b. jij misbruikt maakt van jouw inloggegevens, bijvoorbeeld door een ander jouw inloggegevens te
laten gebruiken;
c. jij gebruik maakt van de inloggegevens van een andere gebruiker.
11. Als we jouw account blokkeren kun je geen gebruik meer maken van Connect Me Now. Als wij jouw
account blokkeren melden wij dit aan je.
Artikel 4: Hoe werkt Connect Me Now?
1. Na registratie kun je een persoonlijke pagina (“profiel”) aanmaken.
2. Als je inlogt op jouw eigen profiel kun je bijvoorbeeld:
a. een profielfoto uploaden;
b. andere persoonlijke informatie plaatsen;
c. berichten versturen aan andere gebruikers van Connect Me Now;
d. berichten ontvangen van andere gebruikers;
e. andere gebruikers als “vriend” toevoegen.
3. Let op: je bepaalt zelf wat andere gebruikers kunnen zien op jouw profiel. Dit kun je aangeven via de
zogenaamde “privacy instellingen”.
4. Een “vriend” kan meer zien dan andere gebruikers. Heb je iemand niet als “vriend” toegevoegd? Dan
kan hij alleen de openbare informatie op jouw profiel zien.
5. Wil je dat een andere gebruiker jouw profiel niet meer kan bekijken? Of wil je dat een andere gebruiker
jou geen berichten meer kan sturen, bijvoorbeeld omdat de berichten van deze gebruiker voor jou niet
prettig waren? Dan kun je die gebruiker blokkeren.
Artikel 5: Belangrijk bij het gebruik van Connect Me Now
1. Wij vinden het erg belangrijk dat Connect Me Now voor al haar gebruikers een prettige en veilige
omgeving is. Wij vragen jou hiermee rekening te houden als je Connect Me Now gebruikt.
2. Wat betekent dit? Dat je andere gebruikers altijd zorgvuldig en met respect behandelt. Dit betekent -
bijvoorbeeld - dat:
a. je Connect Me Now niet mag gebruiken om beledigende, kwetsende of discriminerende berichten
aan andere gebruikers te sturen;
b. je ook niet op een andere manier informatie op jouw profiel mag plaatsen (bijvoorbeeld via een
forum of blog) die personen als beledigend, kwetsend of discrimeneren kunnen ervaren;
c. jij ook niet bewust onjuiste informatie (dus waarvan je op dat moment al weet dat de informatie niet
klopt) op jouw profiel mag plaatsen of via jouw profiel mag versturen;
d. jij ook geen illegale informatie op jouw profiel mag plaatsen of via jouw profiel mag versturen
(bijvoorbeeld kinderporno);
e. jij andere gebruikers of derden niet via informatie op jouw profiel of via berichten mag aansporen
tot illegale activiteiten;
f. jij je ook niet op een andere manier ongepast of onfatsoenlijk mag gedragen bij het gebruik van
Connect Me Now.
3. Wij doen ons best ervoor te zorgen dat Connect Me Now voor jou een prettige en veilige omgeving is en
blijft. Hiervoor bekijken wij regelmatig de informatie die jij en andere gebruikers op het profiel plaatsen
of via het profiel versturen.
4. Als wij vinden dat jij op enige manier ongepast of onfatsoenlijk gedrag vertoont, mogen wij jouw
account blokkeren. Je kunt dan geen gebruik meer maken van Connect Me Now. Over onze beoordeling
en een eventuele blokkade is geen discussie mogelijk. Ook niet als dit gaat over het wel of juist niet
blokkeren van een account van een andere gebruiker. Wij gaan hierbij onder meer uit van de
Concept Juresta 19-09-2023
voorbeelden die worden genoemd in lid 2 hierboven en onze eigen normen en waarden. Als wij jouw
account blokkeren melden wij dit aan je.
5. Let wel: het is voor ons praktisch niet mogelijk om alle profielen van alle gebruikers 24/7 te controleren.
Ook kunnen wij in alle redelijkheid niet alle informatie die gebruikers op hun profielen plaatsen continu
op waarheid en feiten beoordelen. Ondanks al onze inspanningen kunnen wij dus niet garanderen dat jij
nooit te maken krijgt met vervelend gedrag van een andere gebruiker of met ongewenste informatie.
6. Vind je dat een andere gebruiker jou niet netjes of prettig behandelt? Dan kun je deze gebruiker zelf
blokkeren (zie artikel 4.5 hierboven). Dit bepaal je ook helemaal zelf. Je hoeft hiervoor geen reden te
geven. Niet aan ons en ook niet aan de desbetreffende gebruiker.
Artikel 6: Abonnement - kosten
1. Om gebruik te maken van Connect Me Now kun je kiezen uit 2 verschillende abonnementen:
a. ons basisabonnement (STAR);
b. ons premium abonnement (GOLD).
2. Bij ons premium abonnement heb je meer mogelijkheden, namelijk:
a. het gebruik van onze datingmodule. Deze datingmodule is bedoeld voor gebruikers die op zoek zijn
naar een liefdesrelatie, naar vriendschap of gewoon contact zoeken met andere gebruikers die -
bijvoorbeeld - dezelfde interesses hebben;
Artikel 7: Looptijd abonnement - verlenging en opzeggen
1. Beide abonnementen kun je aangaan voor een half jaar of voor een jaar.
2. Je kunt het abonnement tijdens deze eerste periode van een half jaar of een jaar niet tussentijds
opzeggen.
3. Wel kun je aan het einde van de gekozen periode beslissen of je nog langer gebruik wilt maken van
Connect Me Now. Wil je dit niet? Dan kun je het abonnement opzeggen via jouw account of via onze
website.
4. De opzegtermijn is één maand. Dit betekent dat je uiterlijk één maand voor afloop van de gekozen
periode moet opzeggen.
5. Heb je het abonnement niet of niet op tijd opgezegd? Dan gaan we er vanuit dat je nog weer voor
eenzelfde periode gebruik wilt maken van Connect Me Now. Het abonnement wordt dan automatisch
verlengd voor weer een half jaar of een jaar. Wel kun je nu tussentijds (per maand) opzeggen.
Artikel 8: Wisselen abonnement
1. Je kunt op ieder moment beslissen of je van een basisabonnement wilt overstappen naar een
premiumabonnement (“upgraden”) of andersom (“downgraden”).
2. Invullen: hoe kun je dit doen?
3. Invullen: consequenties.
Artikel 9: Betaling - facturen
1. Voor het premium abonnement betaal je een afgesproken bedrag per maand.
2. Deze abonnementsvergoeding moet je vooruit betalen. Wat betekent dit? Als je kiest voor een
abonnement van een half jaar (= 6 maanden), dan betaal je bij aanvang van dat half jaar de
abonnementsvergoeding over het hele half jaar (= totaal 6 maal het verschuldigde maandbedrag)
Concept Juresta 19-09-2023
vooruit. Bij een abonnement van een jaar, betaal je bij aanvang van dit jaar de vergoeding over dat jaar
vooruit.
3. Je kunt betalen via de “portemonnee” in jouw account. Dit kan op 2 manieren:
a. je kunt geld storten in de portemonnee door zelf via iDEAL een bedrag over te maken van jouw
bankrekening naar de portemonnee;
b. je kunt door ons automatisch een bedrag laten afschrijven naar Connect Me Now;
In beide gevallen kunnen wij vervolgens de te betalen abonnementsvergoeding uit jouw portemonnee
overmaken naar onze bankrekening.
4. Per betaling krijg je van ons altijd een factuur met daarop alle informatie van jouw betaling.
Artikel 10: Niet of te laat betalen
1. Heb je de abonnementsvergoeding niet op tijd betaald? Bijvoorbeeld omdat er niet voldoende geld in de
portemonnee op jouw account zat toen je moest betalen. Dan sturen wij jou altijd een herinnering. Je
hebt dan nog 14 dagen de tijd om alsnog te betalen.
2. Betaal je weer niet? Dan sturen wij je nog een herinnering met een nieuwe termijn waarbinnen je
alsnog moet betalen.
3. Heb je vervolgens binnen deze laatste termijn nog steeds niet betaald? Dan mogen wij jouw account
blokkeren. Je kunt dan geen gebruik meer maken van Connect Me Now. Wij kondigen een mogelijke
blokkade aan in de tweede herinnering en bevestigen de blokkade aan je nadat wij je account
daadwerkelijk geblokkeerd hebben.
Artikel 11: Uitsluiting wettelijke bedenktijd en ontbindingsrecht
1. Als je als “consument” iets koopt via internet heb je volgens de wet een bedenktijd. Deze wettelijke
bedenktijd is 14 dagen en start bij ontvangst van jouw bestelling. Binnen deze wettelijke bedenktijd mag
je nog van de koop af (= de koop ontbinden) zonder daarvoor een reden te hoeven geven. Je krijgt dan
ook je geld terug. Je bent hierbij een consument als je privé iets koopt.
2. Deze wettelijke bedenktijd geldt ook als je privé een abonnement sluit via internet, zoals bij onze
abonnementen. Let op: desondanks sluiten wij voor onze abonnementen deze bedenktijd en het
ontbindingsrecht uit. Je kunt dus niet binnen 14 dagen nog van het abonnement af, maar je moet de
opzegregels van artikel 7 (hierboven) volgen.
3. Wat is de reden hiervoor? De bedenktijd zou alleen gelden voor ons premium abonnement
(= het betaalde abonnement). Je kunt direct na het aanmaken van het account kiezen voor dit
abonnement of eerst starten met een basis abonnement (= onbetaald abonnement). Dit betekent dat
wij bij verschillende gebruikers op verschillende momenten met de wettelijke bedenktijd te maken
krijgen.
4. Waarom is dit voor ons erg lastig? Dit betekent veel extra administratie en andere werkzaamheden voor
ons. Wij zijn een stichting zonder winstoogmerk. Wij bieden Connect Me Now en onze dienstverlening
vooral aan vanuit een sociale gedachte. Dit betekent onder meer dat wij een beperkt aantal
medewerkers en beperkte (financiële) middelen hebben om die extra werkzaamheden op te vangen.
Hierdoor kunnen wij mogelijk bij onze dienstverlening niet meer de kwaliteit leveren die wij willen en jij
als gebruiker verdient. Dat willen wij voorkomen.
Artikel 12: Blokkering van jouw account
1. In deze gebruikersvoorwaarden noemen wij een aantal situaties waarin wij jouw account kunnen
blokkeren. Bijvoorbeeld als je - ondanks betalingsherinneringen - de abonnementsvergoeding niet
betaalt (zie artikel 10.3 hierboven). Wij bepalen of een blokkade tijdelijk is of blijvend. Wij
garanderen dat wij geen misbruik zullen maken van ons recht on jouw account te blokkeren. Wij
Concept Juresta 19-09-2023
handelen hierbij altijd volgens de bepalingen van deze gebruikersvoorwaarden en naar eer en
geweten.
2. Je kunt ons vragen een blokkade van jouw account op te heffen, maar wij zijn niet verplicht om jou
weer toegang te geven tot jouw account.
3. Wij zijn ook niet verantwoordelijk voor de gevolgen die een blokkade voor jou heeft. Bijvoorbeeld
belangrijke informatie in jouw account waar je nu niet meer bij kunt of mogelijk een afspraak met
een andere gebruiker die je hierdoor mist.
4. Een blokkade geeft jou ook geen recht op terugbetaling van een al betaalde
abonnementsvergoeding.
Artikel 13: Jouw informatie
1. Wij houden alle informatie die wij van of over jou krijgen geheim. Bijvoorbeeld alle informatie die jij
invult bij het aanmaken van jouw account.
2. Wij geven deze informatie alleen aan derden als je ons daarvoor toestemming geeft of als dit nodig is
voor onze dienstverlening.
3. Wij nemen alle voorzorgsmaatregelen om deze informatie geheim te houden. Deze
geheimhoudingsplicht geldt ook voor onze medewerkers en eventuele derden die bij onze
dienstverlening betrokken zijn (bijvoorbeeld onze webbeheerder).
4. Wij houden ons aan de privacyregels van de AVG (= Algemene verordening gegevensbescherming).
Daarnaast houden wij ons aan onze privacy- en cookieverklaring. Deze privacy- en cookieverklaring kun
je vinden op onze website. Wij wijzen je ook op deze privacy- en cookieverklaring bij het aanmaken van
jouw account.
5. Onze geheimhoudingsplicht geldt niet als wij verplicht zijn om jouw informatie te delen met derden.
Bijvoorbeeld als dit moet volgens de wet.
Artikel 14: Informatie van derden
1. Op onze website, in jouw profiel of in profielen of berichten van andere gebruikers kun je informatie van
derden tegenkomen. Bijvoorbeeld een link naar een website van een organisatie die onderzoeken doet
die jou kunnen interesseren.
2. Wij kiezen alle informatie (zoals links naar websites van derden) met zorg, maar wij zijn nooit
verantwoordelijk voor de inhoud van deze informatie. Wij kunnen namelijk niet garanderen dat deze
informatie altijd volledig, correct en actueel is.
3. Wij adviseren je dus altijd kritisch te blijven. Ook bij berichten of andere informatie die andere
gebruikers op hun profiel plaatsen. Betreft dit medische informatie, zoals informatie over bepaalde
onderzoeken? Neem dan - bijvoorbeeld - adviezen uit die informatie niet zomaar over. Bespreek dit
altijd eerst met een arts.
Artikel 15: Klachten
1. Heb je een klacht over Connect Me Now of over onze bijbehorende dienstverlening? Meld deze klacht
dan zo snel mogelijk aan ons.
2. Je kunt een klacht melden door een mailtje te sturen aan ons e-mailadres info@connectmenow.nl.
3. Je moet het voor ons mogelijk maken om de klacht goed te beoordelen. Je geeft ons hiervoor alle
nuttige en noodzakelijke informatie. Dit betekent dat je bij jouw klacht minimaal het volgende aangeeft:
a. een duidelijke omschrijving van jouw klacht, mogelijk met foto’s;
b. jouw naam en een telefoonnummer waarop je we kunnen bereiken.
4. Wat kun je bij een klacht van ons verwachten? Wanneer je bij ons een klacht indient, zorgen wij ervoor
dat je zo snel mogelijk een reactie kijkt. We zoeken samen naar een oplossing.
Concept Juresta 19-09-2023
5. Heb je een terechte klacht? Dan kan dit - bijvoorbeeld (en afhankelijk van jouw klacht) - betekenen dat
wij jou over een bepaalde periode korting geven op de afgesproken abonnementsvergoeding. Of dat wij
jou (een deel van) een al betaalde abonnementsvergoeding over een bepaalde periode terugbetalen.
6. Geen klachten zijn mogelijk over het al dan niet blokkeren van jouw account of het account van een
andere gebruiker. Hierover zijn geen discussies mogelijk.
Artikel 16: Aansprakelijkheid
1. Als jij schade lijdt door het gebruik van Connect Me Now of onze bijbehorende dienstverlening, kan het
zijn dat wij daarvoor aansprakelijk (= verantwoordelijk) zijn.
2. Wij zijn in ieder geval aansprakelijk als dit in de wet is geregeld.
3. Wij zijn niet aansprakelijk voor alle schade die jij lijdt. Wij zijn alleen aansprakelijk voor zogenaamde
“directe schade”. Dit is schade die het rechtstreeks gevolg is van de gebeurtenis die jouw schade
veroorzaakt. Wij zijn niet aansprakelijk voor zogenaamde “gevolgschade”. Een voorbeeld: bij een brand
kun je schade hebben door het vuur zelf, maar ook door wat het vuur verder veroorzaakt heeft.
Brandwonden door het vuur is directe schade. Kun je een tijdje niet werken vanwege psychische
klachten of angsten door het vuur en heb je hierdoor minder inkomen? Dan is het feit dat je minder
inkomen hebt gevolgschade.
4. Ook zijn er grenzen voor de hoogte van een eventuele schadevergoeding die wij aan jou moeten
betalen. Als wij een aansprakelijkheidsverzekering hebben gesloten, is in deze verzekering een verzekerd
bedrag opgenomen. Dit is het bedrag dat onze verzekeraar maximaal aan ons uitbetaalt per gebeurtenis
of per periode. Zijn wij verzekerd voor jouw soort schade en betaalt onze verzekeraar uit? Dan hoeven
wij je nooit meer te betalen dan het bedrag dat onze verzekeraar aan ons betaalt. Dit zal maximaal ons
verzekerd bedrag zijn.
5. Valt jouw schade niet onder onze verzekering of betaalt onze verzekeraar om een andere reden niets
aan ons? Dan hoeven wij jou als schadevergoeding maximaal de afgesproken abonnementsvergoeding
voor een jaar te betalen.
6. Je moet wel altijd zorgen dat je jouw schade zoveel mogelijk voorkomt of beperkt. Bijvoorbeeld door het
zo snel mogelijk aan ons te melden als Connect Me Now niet goed werkt of je ergens anders tegenaan
loopt.
7. Onze verplichting tot het betalen van een schadevergoeding vervalt in ieder geval een jaar nadat je weet
wat jouw schade precies is. Of een jaar nadat je in redelijkheid had kunnen weten wat jouw schade
precies is. Binnen deze periode moet je ons aanspreken voor de schade die jij lijdt. Na afloop van deze
periode kan dat niet meer.
8. Wij kunnen niet garanderen dat onze applicatie Connect Me Now altijd (even goed) werkt. De goede
werking is bijvoorbeeld afhankelijk van jouw internetverbinding en de mobiele telefoon die je gebruikt.
Ook kan het nodig zijn om het gebruik van Connect Me Now tijdelijk te beperken of uit te schakelen voor
onderhoudswerkzaamheden. Als dit mogelijk is, zullen wij dit aankondigen. Al met al zijn wij niet
aansprakelijk als Connect Me Now niet 24/7 beschikbaar is of even minder goed werkt.
9. Ook zijn wij niet aansprakelijk als sprake is van “overmacht”. Dit zijn situaties waarin wij onze
verplichtingen naar jou toe niet nakomen, maar dit niet onze schuld is. Bijvoorbeeld als Connect Me Now
niet goed werkt, maar dit komt door een landelijke internetstoring. Daar kunnen wij niets aan doen.
10. Het kan ook zijn dat wij schade lijden door jou. Bijvoorbeeld door de manier waarop jij Connect Me Now
gebruikt. Jij bent dan op jouw beurt aansprakelijk voor onze schade. Mogelijk lijden derden - zoals
andere gebruikers - hierdoor ook schade en denken ze dat wij hiervoor verantwoordelijk zijn. Deze
derden stellen ons misschien aansprakelijk of beginnen een procedure bij de rechter. Jij moet ons dan
alle nuttige en noodzakelijke informatie geven en meewerken, zodat wij ons kunnen verdedigen tegen
deze derden.
11. In dit artikel geven wij grenzen aan van onze aansprakelijkheid. Bijvoorbeeld grenzen voor de hoogte
van een schadevergoeding die wij zouden moeten betalen. Deze grenzen gelden nooit als dit volgens de
Concept Juresta 19-09-2023
wet niet kan of mag. De grenzen gelden ook niet als jouw schade door ons met opzet veroorzaakt
wordt. Hetzelfde geldt als wij bewust roekeloos handelen en jij hierdoor schade lijdt. Wat is “bewust
roekeloos”? Als wij zo onvoorzichtig zijn dat wij eigenlijk wel weten of kunnen weten dat jij hierdoor
schade kunt lijden.
Artikel 17: Intellectuele eigendom
1. Onze applicatie Connect Me Now wordt beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Wij zijn de
eigenaar van deze rechten.
2. Wat betekent dit? Dit betekent in ieder geval, dat je alles wat met Connect Me Now te maken heeft niet
zomaar mag gebruiken, kopiëren, namaken of aanpassen. Hiervoor moet je altijd onze schriftelijke
toestemming hebben. Een voorbeeld: je mag ons Connect Me Now logo en de naam Connect Me Now
niet zelf gebruiken voor een andere applicatie.
Artikel 18: Wijzigingen
Wij mogen Connect Me Now en onze diensten updaten of aanpassen. Bijvoorbeeld om de werking van
Connect Me Now te verbeteren. Als dat mogelijk is, laten wij dit van te voren aan je weten.
Artikel 19: Toepasselijk recht - bevoegde rechter
1. Voor het gebruik van Connect Me Now en onze bijbehorende dienstverlening geldt Nederlands recht.
2. Hebben wij met jou een verschil van mening waarbij wij naar de rechter willen? Of wil jij daarover
de mening van de rechter vragen? Dan kan dit bij de rechter die volgens de wet bevoegd is.